Digital omstilling og omstillingspuljen

Digital omstilling – hvad er det?

Omstillingspulje runde 2 er åben for ansøgninger til bl.a. digital omstilling. Her er vores bud på hvordan vi kan hjælpe branchen til at omstille sig digitalt.

Omstillingspuljen er finansieret af regeringen og en række af Folketingets partier, som har givet Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse ansvar for at udmønte 100 mio. kr. til omstilling af virksomheder i særligt hårdt ramte erhverv. Det gælder brancher som restauranter, cafeer, barer, diskoteker/natteliv, events og festivaler. Vi arbejder hver dag på at udvikle og levere betalingsløsninger til netop disse brancher.

Digital omstilling

Tilskud fra puljen kan bl.a. anvendes til digital omstilling, og til at afsætte produkter og services på nye markeder. I den forbindelse kan vi være behjælpelige med:

  • Få bygget en hjemmeside op med salg af take away til private / virksomheder
    • Muligt at koble online betaling på
    • Muligt at få levering fra leverandør eller egenlevering
    • Backoffice, hvor alt salget kan styres og trackes
  • Få omlagt arbejdsgange til at kunne håndtere take away
    • Arbejdsstationer kan styres i køkkenet med køkkenskærme eller køkkenprinter
    • Tidsintervaller for antal ordrer kan indstilles i Backoffice
  • Fleksible og mobile salgsenheder
    • Udvælg nogle produkter til salg fx udendørs
    • Følg salget realtime i Backoffice
    • Brug vores mobile salgsløsning (PAX A920) til køb og betaling
  • Ombygning til færre kontaktflader mellem gæster og ansatte
    • Online bestilling fx via QR-koder eller hjemmeside
    • Self-order til bestilling og betaling og nummerskærme eller SMS’er til udlevering

Systemer til digital omstilling

  • Bar Management systemer som kontrol- og tællesystemer til registrering af fx svind på øl, postmix og spiritus. Vi har en integration mod Provargo der viser balancerapporter mellem salg og udskænkning
  • Data Management som BI og dashboards til overblik og analyse af virksomhedens data. Vi har integration mod Power BI. Det er muligt at samle data fra flere kilder og analysere disse
  • Staff Management med mulighed for at sammenholde lønudgifter med omsætningen. Vi har integration til Planday og flere vagtplansystemer, hvor det er muligt at styre lønprocenten

Se vores øvrige integrationspartnere

Krav til ansøgningen

Der er en række krav ansøgeren skal leve op til for at komme i betragtning til midler fra puljen.
Læs mere om kravene

En virksomhed kan søge op til 1,5 mio. kr. afhængigt af bl.a. virksomhedens størrelse og behov. Virksomheden skal selv stå for 25 % af udgifterne til det ansøgte projekt.

Vores rolle som leverandør

Ansøger til puljen skal som et af kravene have en plan for omstilling/tilpasning.

Som leverandør kan vi hjælpe med at udarbejde en bæredygtig plan for digital omstilling i den konkrete situation og virksomhed, og vi kan sikre større optimering af forretningen.

Kontakt os for mere information om digitalisering af din forretning og ansøgning til Omstillingspuljen på salg@onlinepos.dk

Mere information:
Ansøgningsrunde 2 af den nye Omstillingspulje åbnede d. 29. januar og er åben for ansøgninger indtil 19. februar 2021. Herefter sagsbehandles de indkomne ansøgninger forventeligt inden for 14 dage.
Klik her for at ansøge

11. februar 2021

Tilmeld dig vores nyhedsbrev