Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

QR-selvbetjeningssystem – fordele og opmærksomhedspunkter

QR-selvbetjeningssystem – fordele og opmærksomhedspunkter

Dato: 12. juli 2024 | Læsetid: 3 min.

Der kan være rigtig mange fordele for dig og din restauration, hvis du har et QR-selvbetjeningssystem. Der kan selvfølgelig også være nogle opmærksomhedspunkter. Derfor har vi samlet en lille oversigt til dig, der kan hjælpe dig med at afgøre om det er noget for dig.

 

Fordele: 

Hurtig og nem betjening 

Ved at placere QR-koder på dine borde giver du dine gæster flere muligheder. De kan scanne QR-koderne for at se menuen, bestille og betale direkte fra bordet. Dette fremskynder processen, sparer tid for både gæster og personale, og forbedrer behandlingstiden. 

Hvis dine gæster ønsker mere mad eller drikke, så kan de også nemt bestille det via QR. De kan gøre det selv og systemet sender det direkte til køkkenet eller baren. Det kan være med til, at dine gæster bestiller flere omgange end de ville, hvis de skulle have fat i en tjener hver gang de gerne ville bede om noget nyt.

 

Et godt alternativ, hvis du oplever tjenermangel 

QR-selvbetjeningssystemet reducerer behovet for de fysiske interaktioner mellem dine gæster og dit personale. Hvis du, ligesom rigtig mange andre i restaurationsbranchen, oplever personalemangel, så kan det være en fordel. Mange af de opgaver dit personale varetager angående ordrehåndtering sker helt automatisk, og derfor behøves du ikke have lige så meget personale på arbejde.

 

Data 

Med QR-koder er det nemt at spore transaktionerne digitalt. Det kan hjælpe dig med bogføring og lagerstyring, fordi POS-systemet automatisk trækker dataen. Den data kan du så føre direkte over i dit økonomisystem. Dataen kan også være med til at give dig et klart overblik over, hvilke varer der er solgt og hvornår de er solgt.

 

Opmærksomhedspunkter 

Teknologiske barrierer 

Det er nok ikke alle dine gæster der er lige så teknologiske anlagte som andre. Derfor kan du opleve, at nogle ikke ved, hvordan QR-koder fungerer og derfor kan have svært ved at bruge systemet. Det kan resultere i en frustreret gæst og ekstra arbejde for personalet, fordi de skal forklare, hvordan systemet fungerer. Vær derfor opmærksom på hvem din primære målgruppe er.

 

Afhængig af internettet 

QR-selvbetjeningssystemet er afhængigt af, at du har en stabil internetforbindelse. Hvis din internetforbindelse er ustabil, så kan det påvirke QR-systemet og potentielt også forsinke betalingsprocessen. Det kan efterlade dine gæster med en dårlig oplevelse – og det skal helst ungås.

 

Mindre personlig service 

Selvom QR-selvbetjeningssystemet minimerer den fysiske kontakt til dine medarbejdere, så kan nogle gæster godt foretrække de lidt mere traditionelle metoder til at kunne betale og interagere med personalet. Den personlige interaktion, der kommer med de mere traditionelle betalingsmetoder, kan være en væsentlig del af oplevelsen for nogle gæster 

Det kan altså hjælpe dig en del i din restauration med et QR-selvbetjeningssystem. Især, hvis du oplever tjenermangel eller gerne vil have muligheden for at øge din omsætning. Det er et smart system, der letter arbejdsgangen og gør det nemt for dine gæster at bestille i ro og mag. 

 

Vi samarbejder med nogle af markedets bedste partnere indenfor QR-selvbetjeningssystemer. Kontakt os og hør, hvordan du nemt kommer i gang.  

Thumb Mail

Jeg hedder Line. Jeg er content creator hos OnlinePOS. Jeg har tidligere været en del år i restaurationsbranchen, men nu sidder jeg og skaber indhold som du kan læse og måske drage nytte af.