Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

OnlinePOS – Privatlivspolitik

 

Introduktion

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og markedsføring. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandter ing) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

 

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som et websted kan sende og gemme på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette markedsføring. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Vi bruger muligvis kortvarige cookies (session cookies), som kun gælder, indtil brugeren lukker sin browser, og/eller permanente cookies (persistent cookies), som forbliver på brugerens computer, indtil de slettes manuelt. De fleste webbrowsere kan enten advare dig om brug af cookies eller afvise cookies fuldstændigt. Hvis du ikke ønsker, vi skal sende cookies til din computer, kan du indstille din browser til at afvise cookies eller varsle dig, hvis et websted forsøger at placere en cookie på din computer (se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering) .
Hvis du sletter eller blokerer cookies, kan det indvirke på din mulighed for at anvende webstedet.

Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:

 

  • Google: Herunder Google Ads, Analytics mv.
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube

 

Personoplysninger

Generelt

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, ”Synes godt om” vores sider på sociale medier eller indlæg på sociale medier, udfylder oplysninger i felter ”Bliv kontaktet af os”, eller kontakter os via telefon.
Du kan til hver en tid framelde dig OnlinePOS’ opdateringer og nyhedsbreve ved at afmelde dig mails og framelde dig opdateringer via sociale medier.
Nogle af de oplysninger vi beder dig om på hjemmesiden er obligatoriske og andre frivillige. Hvis du ikke afgiver de obligatoriske oplysninger til en specifik handling, kan du ikke deltage i denne. Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger:

 

  • Et unikt ID
  • Tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon
  • Dit IP-nummer
  • Geografisk placering, samt hvilke sider/knapper du klikker på (interesser).

 

Vi bruger disse miljømæssige variabler til at spore og gøre din brug af webstedet og dets tjenester lettere. OnlinePOS bruger også sådanne miljømæssige variabler til at måle trafikmønstre på webstedet. Det er muligt, at vi til tider sammenligner disse oplysninger med dine personlige oplysninger for bedre at kunne forstå de behov, som de besøgende på webstedet har.
I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail og firmanavn. Desuden kan du viderestilles til OnlinePOS Backoffice via hjemmesiden, hvor du vil blive bedt om at indtaste kundenummer, brugernavn og password. Hvordan data behandles og opbevares i Backoffice henvises til Databehandleraftalen. Ved at logge ind med ”admin” findes denne under ”support” i Backoffice.

 

Anvendelse af personoplysninger

Personoplysninger indsamles og anvendes i forbindelse med: Gennemførelse af ansøgningsprocedurer

 

  • Indsendelse af ansøgninger til ledige stillinger gennem vores online ansøgningsfunktion
  • Uopfordret indsendelse af ansøgninger modtaget gennem vores online ansøgningsfunktion
  • Henvendelser modtaget gennem vores online kontaktformular
  • Indsendelse og modtagelse af henvendelser gennem vores online
  • Besvarelse af henvendelser modtaget gennem vores online kontaktformular Markedsføring og nyhedsbreve
  • Fremsendelse af nyhedsbrev

 

Cookie- og sporingsteknologier

Webstedet indsamler automatisk oplysninger, når du browser, så som internetserviceudbyder, browsertype og -version, operativsystem og enhedstype, gennemsnitlig tid på vores side(r), sete sider, tilgåede oplysninger, IP-adressen, som du brugte til at slutte din computer til internettet, og andre relevante oplysninger. Disse oplysninger omtales nogle gange som webanalysedata og/eller klikstrømsdata.
Vi kombinerer muligvis automatisk indsamlede logoplysninger med andre oplysninger, som vi indsamler om dig. Dette gør vi for at forbedre vores tjenester, målrette vores markedsføring igennem analyser, og sikre at webstedet fungerer korrekt.

 

Links til tredjepartswebsteder

Vores websted indeholder links til andre websteder, hvis databeskyttelsespolitik kan være forskellig fra OnlinePOS’. Hvis du indsender personlige oplysninger til et af disse websteder, administreres dine oplysninger i henhold til deres databeskyttelsespolitikker. Vi opfordrer dig til omhyggeligt at læse databeskyttelsespolitikken for alle websteder, du besøger.

 

  • Widgets til sociale medier
  • OnlinePOS Backoffice

 

Personoplysninger opbevares hos tredjepart: Office 365, Google Drev, Freshdesk, Freshsales og ActiveCampaign.

Vores websteder kan indeholde sociale mediefunktioner, såsom Facebooks ”Synes godt om”-knap og widgets, såsom ”Del dette”-knap eller interaktive miniprogrammer, der kører på vores websted. Disse funktioner registrerer muligvis din IP-adresse, hvilken side du besøger på vores websted og aktiverer muligvis en cookie, så funktionen kan køre korrekt. Sociale mediefunktioner og widgets hostes enten af en tredjepart eller direkte på vores websted. Dine interaktioner med disse funktioner administreres i henhold til det pågældende firmas databeskyttelsespolitik.

 

Håndtering og opbevaring af mails

Når en person videregiver sine kontaktoplysninger (navn, telefonnummer, virksomhed, mail) via en formular på hjemmesiden, så videregives disse oplysninger til tredjepart (Freshdesk). Oplysningerne bliver her fortroligt håndteret af en medarbejder hos OnlinePOS. Oplysningerne kan blive videredistribueret til en anden medarbejder i OnlinePOS. Oplysningerne vil altid blive behandlet sikkert forsvarligt. Oplysningerne vil kun blive anvendt med det formål at etablere kontakt til afsender med det formål at løse en konkret problemstilling, håndtere en konkret forespørgsel eller udføre en konkret opgave.

Bruges oplysningerne til oprettelse i vores kundekartotek, så træder en særskilt databehandleraftale i kraft. Sagen er afsluttet hos os, hvormed mailen eller oplysningerne bliver slettet.

 

Håndtering og opbevaring af brugeroplysninger i CRM-system

Kunders kontaktoplysninger registreres via hjemmesiden og opbevares i nogle tilfælde i et CRM-system, Pipedrive. Oplysningerne registreres og opbevares udelukkende med det formål at sikre kontakten til afsender, og for at kunne udføre den fornødne og efterspurgte service overfor kunden. Håndtering og opbevaring af persondata på telefonhenvendelser og kontakt Beder du om at blive kontaktet af os pr. telefon eller kontakter du os selv pr. telefon, så benytter vi erhvervstelefoni som kommunikationsløsning. Firmafonen opbevarer og håndterer personlige oplysninger på vores kunder. Vi henviser til Relatels privatlivs-og databeskyttelsespolitik.

 

Håndtering og opbevaring af jobansøgninger

Når en person videregiver sine kontaktoplysninger (navn, telefonnummer, mail, ansøgning, CV) via en formular på hjemmesiden, så håndteres disse informationer igennem tredjepart, Office 365. Ansøgeren modtager et autosvar som respons på ansøgningen. Ansøgninger opbevares i Office 365 i op til 3 måneder inden de bliver slettet. Denne findes i vores interne system.

Der hentes altid tilladelse til opbevaring af personlige oplysninger ud over de 3 måneder. Fysisk opbevaring af jobansøgninger finder kun sted efter forudgående accept fra ansøgeren.

 

Fotos

Billeder af vores kunder og inventar bruges aldrig uden forudgående accept, medmindre der er tale om såkaldte situationsbilleder.

 

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, solgt, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges, bruges til markedsføring eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

 

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig i forbindelse med interesse for OnlinePOS, og til at målrette indhold til dig som bruger på siden. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og informationer til dig som bruger.

 

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Videregivelse af oplysninger Data om din brug af websitet videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Ændringer i fortrolighedspolitikken

OnlinePOS forbeholder sig retten til at udføre rettelser i databeskyttelsespolitikken efter eget skøn, og oplyser herom via e-mail eller på webstedets hjemmeside, når der udføres ændringer i databeskyttelsespolitikken, før disse ændringer træder i kraft.
Indsigt, spørgsmål og klager

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig er forkerte har du ret til, at de bliver rettet eller slettet.

 

Hvis du desuden har spørgsmål til databeskyttelsespolitikken hos OnlinePOS kan henvendelsen ske til info@onlinepos.dk.