Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

Markedsfør din restauration

Markedsfør din restauration

Dato: 17. maj 2023 | Læsetid: 4-5 min.

Markedsføring er vigtigt. Det er med til at øge kendskabet til din restauration – både hos gæster, der kender dig, men især hos potentielle gæster. Du kan markedsføre din restauration på mange forskellige måder, og du skal naturligvis gøre det, der fungerer bedst for dig. Vi har samlet nogle forskellige tips til, hvordan du kan gøre.

Det første du skal gøre er at identificere din målgruppe. Er det en familierestaurant, gourmetrestaurant, en bar, eller noget helt fjerde? Du skal undersøge målgruppens præferencer og interesser, så du på den måde kan skabe relaterbart indhold, der fastholder seerens interesse og, forhåbenligt, i sidste ende bliver en gæst.

Hav en hjemmeside – det er med til at styrke din online tilstedeværelse. En hjemmeside er også et nemt sted, at holde dine gæster opdaterede på eventuelle ændringer i restaurationen, hvad end det er åbningstiderne eller menuændringer. Du kan, i forlængelse til din hjemmeside, være til stede på de sociale medier, der er relevante for din målgruppe. Det er også en nem måde at smide indhold ud til dine gæster, så de kan holde sig opdateret på de platforme de allerede scroller igennem.

Når vi snakker om de sociale medier, så er der flere ting du kan gøre, for at få mere synlighed. Du kan f.eks. lave forskellige partnerskaber med lokale influencere og bloggere, der interesserer sig for mad. På den måde kommer du nemt ud til en stor følgerskare, der måske ikke ville have fået øje for dig og din restauration.

Du skal naturligvis også selv skabe indhold til de sociale medier. Jeg vil anbefale, at du sætter dig ned og tænker over den røde tråd i dit indhold. Det der fungerer for nogle restaurationer er ikke nødvendigvis det der virker for dig, men det kan være en god idé at søge inspiration rundt omkring på de sociale medier.

Du kan opfordre dine gæster til at give dig anmeldelser og anbefalinger – både mund-til-mund, men også på nettet. Det kan derfor være en god idé at have et sted på din hjemmeside, hvor dine gæster har mulighed for at skrive der. På den måde kan mulige gæster, der er ved at undersøge din restauration, få et indblik i, hvordan andre oplever din restauration.

 

Lav arrangementer – det kan være forskellige smagninger, f.eks. romsmagning eller vinsmagninger. Det kan også være temaaftener, hvor restaurationen forvandles for en aften og der er udarbejdet en helt særlig menu til det. I kan også dele smagsprøver ud på gaden, så potentielle gæster ved hvor restaurationen ligger og samtidig smager en bid af maden. Der er mange muligheder, men du skal selvfølgelig gøre det, der giver mening for din restauration – ellers er det kun fantasien der sætter grænser.

Du kan også sælge merchandise. Det er en sjov og anderledes måde at markedsføre sig på. Du kan eventuelt alliere dig med en lokal tøjbutik og indgå et samarbejde om noget fedt merch. Hvis ikke du selv kan, så få nogen til at lave et motiv, der kan trykkes på trøjerne. Det kan også være du ikke vil have trøjer, men i stedet nøgleringe, plakater eller andre ting. Mulighederne er mange, og endnu engang er det kun din fantasi, der sætter grænser.

Thumb Mail

Jeg hedder Line. Jeg er content creator hos OnlinePOS. Jeg har tidligere været en del år i restaurationsbranchen, men nu sidder jeg og skaber indhold som du kan læse og måske drage nytte af.