Hos OnlinePOS fylder bæredygtighedsdagsordenen. Det gælder internt i alt fra rekruttering, fastholdelse, affaldssortering, transport, bilisme og energiforbrug. Det gælder også eksternt.
Vi stræber efter at opfylde vores medarbejderes, kunders, leverandørers og samarbejdspartneres forventninger til os, ligesom vi stiller krav, forholder os til og arbejder aktivt for bæredygtighed, når det gælder partnere og samarbejdspartnere i branchen.
Som en af Danmarks største betalingsudbydere i Danmark har vi et ansvar for at bidrage positivt til samfundets udvikling ved at levere betalingsløsninger på en bæredygtig måde.
Det ansvar tager vi alvorligt.
Flere CSR nyheder
Vi har sat 6 ambitiøse tiltag, for hvordan vi vil bidrage.
Vi har sat målsætningerne på områder, hvor vi mener at kunne gøre den største forskel. Vi er klar over, at det kræver en stor indsats at nå mål, for arbejdet med bæredygtighed er en kompleks og langvarig proces.
1. Et socialt ansvar
Vi skal sikre social mangfoldighed på arbejdspladsen
Vi skal være en rummelig arbejdsplads med plads til forskelligheder
Vi skal skabe jobmuligheder for ledige med særlige behov og hensyn
Vi skal omplacere medarbejdere for at fastholde medarbejdere med særlige behov of hensyn
2. De rigtige leverandører
Vi skal kende vores leverandører bedre og have de rigtige
Vi stiller krav til vores leverandører, og har interne principper for indgåelse af nye aftaler
Vi har fokus på ansvarligt indkøb og indkøbsaftaler
3. Det rigtige udstyr
Vi skal genanvende og genbruge vores udstyr
Vi skal forlænge levedygtigheden i hardware og udstyr generelt, og købe mindre/fragte mindre
Vi skal genanvende og genbruge så meget udstyr som muligt (cirkulær økonomi)
4. Fokus på sundhed, madspild og miljøet
Vi skal nedbringe forbruget og reducere madspild internt i organisationen, gentænke råvarerne og bestille til det reelle forbrug
Vi skal spise mindre kød og mere grønt
Vi skal spare på strøm, vand og varme
Vi skal spare co2 på erhvervskørsel, og fokus ska være på el som et alternativ til fossile brændstoffer
5. Affaldssortering
Vi skal affaldssortere i så mange sektioner som muligt med henblik på genanvendelse
Vi skal være eksperter i affaldssortering og genanvendelse af affald
Medarbejdere skal kunne sortere affaldet ud fra anvisende retningslinjer for at undgå fejl
Vi skal have de rigtige sorteringsløsninger, som indbyder medarbejderne til korrekt sortering
6. Vi bærer et ansvar for branchen
Når det gælder ansvarlighed eksternt, har vi følgende fokusområde:
Vi skal digitalisere hospitality-branchen
Vi vil digitalisere branchen, og ruste branchen til fremtidens udfordringer med indsigt i data
Vi ønsker at optimere, automatisere og effektivisere arbejdsprocesser med de rigtige integrationer og digitale løsninger
Vi ønsker at øge vidensniveauet om digitalisering, digitale muligheder og sammenspillet mellem digitale systemer, og generelt styrke branchens digitale kompetencer i samarbejde med branchen og interessenter til branchen
Vi vil sætte digitalisering og data på dagsordenen, udvikle branchen og tage ansvar for branchens digitale fremskridt i tæt dialog med branchen og de rette partnerskaber
Vi ønsker at inspirere og lade os inspirere af branchen, at invitere branchen indenfor, og skabe nye løsninger sammen