Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

Ansvarlig leverandør af IT og betalingssystemer til restaurationsbranchen!

Hos OnlinePOS fylder bæredygtighedsdagsordenen. Det gælder internt i alt fra rekruttering, fastholdelse, affaldssortering, transport, bilisme og energiforbrug. Det gælder også eksternt.

 

Vi stræber efter at opfylde vores medarbejderes, kunders, leverandørers og samarbejdspartneres forventninger til os, ligesom vi stiller krav, forholder os til og arbejder aktivt for bæredygtighed, når det gælder partnere og samarbejdspartnere i branchen.

 

Som en af Danmarks største betalingsudbydere i Danmark har vi et ansvar for at bidrage positivt til samfundets udvikling ved at levere betalingsløsninger på en bæredygtig måde.

 

Det ansvar tager vi alvorligt.

Flere CSR nyheder

Vi har sat 6 ambitiøse tiltag, for hvordan vi vil bidrage.

Vi har sat målsætningerne på områder, hvor vi mener at kunne gøre den største forskel. Vi er klar over, at det kræver en stor indsats at nå mål, for arbejdet med bæredygtighed er en kompleks og langvarig proces.

1. Et socialt ansvar

 

Vi skal sikre social mangfoldighed på arbejdspladsen

 

Vi skal være en rummelig arbejdsplads med plads til forskelligheder

 

Vi skal skabe jobmuligheder for ledige med særlige behov og hensyn

 

Vi skal omplacere medarbejdere for at fastholde medarbejdere med særlige behov of hensyn

2. De rigtige leverandører

 

Vi skal kende vores leverandører bedre og have de rigtige

 

Vi stiller krav til vores leverandører, og har interne principper for indgåelse af nye aftaler

 

Vi har fokus på ansvarligt indkøb og indkøbsaftaler

3. Det rigtige udstyr

 

Vi skal genanvende og genbruge vores udstyr

 

Vi skal forlænge levedygtigheden i hardware og udstyr generelt, og købe mindre/fragte mindre

 

Vi skal genanvende og genbruge så meget udstyr som muligt (cirkulær økonomi)

4. Fokus på sundhed, madspild og miljøet

 

Vi skal nedbringe forbruget og reducere madspild internt i organisationen, gentænke råvarerne og bestille til det reelle forbrug

 

Vi skal spise mindre kød og mere grønt

 

Vi skal spare på strøm, vand og varme

 

Vi skal spare co2 på erhvervskørsel, og fokus ska være på el som et alternativ til fossile brændstoffer

5. Affaldssortering

 

Vi skal affaldssortere i så mange sektioner som muligt med henblik på genanvendelse

 

Vi skal være eksperter i affaldssortering og genanvendelse af affald

 

Medarbejdere skal kunne sortere affaldet ud fra anvisende retningslinjer for at undgå fejl

 

Vi skal have de rigtige sorteringsløsninger, som indbyder medarbejderne til korrekt sortering

6. Vi bærer et ansvar for branchen

 

Når det gælder ansvarlighed eksternt, har vi følgende fokusområde:

 

Vi skal digitalisere hospitality-branchen

 

Vi vil digitalisere branchen, og ruste branchen til fremtidens udfordringer med indsigt i data

 

Vi ønsker at optimere, automatisere og effektivisere arbejdsprocesser med de rigtige integrationer og digitale løsninger

 

Vi ønsker at øge vidensniveauet om digitalisering, digitale muligheder og sammenspillet mellem digitale systemer, og generelt styrke branchens digitale kompetencer i samarbejde med branchen og interessenter til branchen

 

Vi vil sætte digitalisering og data på dagsordenen, udvikle branchen og tage ansvar for branchens digitale fremskridt i tæt dialog med branchen og de rette partnerskaber

 

Vi ønsker at inspirere og lade os inspirere af branchen, at invitere branchen indenfor, og skabe nye løsninger sammen

Læs mere om vores mål og arbejdet med disse i vores seneste CSR-rapport: