Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

Integreret POS og loyalitet: Den nye vej til at kende dine gæster endnu bedre

Integreret POS og Loyalitet: Den nye vej til at kende dine gæster endnu bedre

Dato: 18 august 2022 | Læsetid: 6 min.

Loyalitet i restaurationsbranchen er en game-changer. Et veldrevet loyalitetsprogram betaler sig selv. Vidste du, at tilbagevendende gæster i gennemsnit bruger 67% mere end nye gæster? Det tal siger meget! Men har du nogensinde spekuleret på, hvad der er forskellen mellem et standard loyalitetsprogram og et næste generations loyalitetsprogram? Lad os bryde det ned for at se, hvorfor en integration mellem dit Point of Sale (POS/Kassesystem) og loyalitetsprogram er så afgørende for succes.

Loyalitetsprogrammer er spændende værktøjer, som restauratører kan bruge til at engagere og tiltrække gæster. Når et POS og loyalitetsprogram er integreret, kan de identificere nøgledemografier og målrette indsatser mod specifikke målgrupper. Ved at skabe en eksklusiv og engagerende oplevelse skaber du det perfekte miljø, hvor gæsteloyalitet kan opbygges. Et loyalitetsprogram alene kan skabe en række fordele, men et program der er integreret direkte med din POS-løsning tager tingene til næste niveau.

 

Værdien af POS-integration til dit loyalitetsprogram

For at skabe en problemfri oplevelse for dine gæster er en integration med dit POS-system afgørende. Den største forskel blandt diverse loyalitetsprogrammer i dag er deres integrationsmuligheder. Størstedelen er statiske og giver ikke væsentlig gæsteindsigt eller en fremragende gæsteoplevelse, som er de mest væsentlige elementer for restauratøreren.

Nem kundeloyalitet med realtidsbelønninger

Det vigtigste ved at integrere en POS-løsning i dit loyalitetsprogram er en forbedret gæsteoplevelse. Kortforbundet loyalitet giver dine gæster mulighed for at få realtidsbelønninger! Gæster kan tilknytte deres debet-/kreditkort én gang og begynder med det samme automatisk at optjene loyalitetspoints, hver gang de bruger deres kort. Den største udfordring ved ethvert loyalitetsprogram er, at gæsterne skal huske, at de er en del af programmet eller bære et medlemskort for at få loyalitetspoint. Næste generations loyalitetsprogrammer har betalingskortbaseret loyalitet, hvor gæster automatisk får point ved at betale med betalingskortet.

En af de mest kraftfulde funktioner er, hvor nemt gæster kan tjekke, hvor mange point de har på deres saldo og vælge at indløse dem ved betaling. Med integrerede platforme kan de indløse deres point hvor som helst, online eller nede i din restauration.

Nemheden og bekvemmeligheden ved at optjene point, uden at gæsten gør meget, er afgørende for den problemfri oplevelse – som er den type oplevelse, dine gæster ønsker. En undersøgelse af Bond Brand Loyalty viste, at 84 % af gæsterne siger, at øjeblikkelig indløsning af loyalitetsbelønninger forbedrer deres besøgsoplevelse – og du ved, hvad de siger, gæsten har altid ret!

Pålidelig og meningsfuld gæsteindsigt

Det er uden tvivl en af ​​de største fordele, som et digitalt loyalitetsprogram kan give din virksomhed. POS-integrationen giver dig mulighed for at indsamle værdifuld indsigt om dine loyale gæster og analyser deres adfærd. Køber de eksempelivs mest Takeaway eller ét produkt frem for et andet? Dataene fra et integreret program giver nøjagtig indsigt i forbrugernes adfærd. 

En integration mellem et POS og loyalitetsprogram giver dig et 360 overblik over gæstens levetidsværdi, den gennemsnitlige omsætning pr. måned og meget mere.

MyLoyals Insigts sporer alt fra hvilket produkter gæsten køber, hvor meget de køber for, hvilket produkter de køber sammen samt hvornår købet foretages. MyLoyal bruger herefter disse data til at analysere forskellige trends, der giver restauratører en unik indsigt i de enkle gæster.

Du kan som restauratør også bruge denne data til at segmentere gæsterne i forskellige grupper og skræddersy engangstilbud direkte i den brandede loyalistetsapp. Tal om en personlig gæseoplevelse!

 

Sådan integreres POS og Loyalitetsprogram

De fleste forbinder POS-systemer med betalings- og betalingssoftware, men de er i stand til meget mere, herunder at støtte din restaurations marketingindsats. OnlinePOS har potentialet til at blive integreret med et loyalitetssoftware som MyLoyal, der kan hjælpe med at forbedre din marketingindsats for hvert salg dine gæster foretager.

Det kan gøres ved at indsamle gæstedata, som kan analyseres for at finde gæsters købsadfærd. At have mere nøjagtige gæstedata vil gøre dig i stand til bedre at forstå dine gæster og derigennem øge dit salg samt kundeoplevelse.

Det vigtige at huske er, hvad vil du have ud af dit loyalitetsprogram? At skabe et program, der bimler og bamler, men som ikke stemmer overens med dine mål, vil gøre mere skade end gavn. Digitale loyalitetsprogrammer har en bred vifte af interaktive funktioner, der kan tilpasses fuldstændigt til dit brand. Myloyal giver et overblik over deres fordele her.

Heldigvis er MyLoyals løsning allerede fuldt integreret med OnlinePOS, hvilket gør rejsen til højre loyalitet meget lettere.

 

Hvad er resultatet?

Digitale integrerede loyalitetsprogrammer giver mulighed for overblik over hvert trin i kunderejsen – en marketingsdrøm!

Bedre langsigtet planlægning

Personlige tjenester og produkter kan kun leveres, hvis du kender din gæst og har data til at understøtte personalisering eller er i stand til at beregne deres levetidsværdi. Loyalitetsprogrammer integreret med din POS-løsning forbedre din datastrøm ved at opbygge omfattende gæsteprofiler. Tilstrømningen af ​​pålidelige data afslører adfærdstendenser, der kan udnyttes i den langsigtet planlægning. Stort set er virksomheder, der sporer KPI’er for kundeerhvervelse, 23 gange mere tilbøjelige til at overgå deres konkurrenter. Det kan du ikke sige nej til!

Højere forbrug pr. besøg

Klar til vores yndlingsstatistik? Tilbagevende gæster bruger 33% mere end nye gæster, da de allerede kender og stoler på dit brand og produkt.  En loyalitetsstrategi øger ikke kun gæstens levetidsværdi, men giver også mulighed for en stigning i det gennemsnitlige forbrug. Ved at implementer forskellige loyalitetsniveauer og frynsegoder vil gæsterne have svært ved at modstå at bruge den lille smule ekstra for at nå til næste niveau.

Effektive kommunikations- og feedback

En bedre forståelse af dine gæster øger sandsynligheden for at det rigtige budskab kommer på det rigtige tidspunk. Det er de færreste kaffeelsker der vil have rabat på te – de vil have rabat på kaffe? Ved at oprette et loyalitetsprogram kan du udnytte kampagnedata – ved at gøre det finder du ud af alt, hvad du behøver at vide for at gøre dine kampagner mere effektive. Før du ved af det, vil du sende det rigtige budskab på det perfekte tidspunkt. Din omsætning vil hurtigt stige!

Øget gæstefastholdelse

Det personlige forhold mellem virksomhed og gæst skal være tæt forbundet. MyLoyal Analytics hjælper dig med at fremhæve adfærden hos en gæst, der måske er på vej til at forlade jer, og giver dig mulighed for at reagere i overensstemmelse hermed. At fastholde gæster handler om mere end blot transaktioner, det handler om at opbygge relationer. 

Vidste du, at der er 60-70 % større chance for at sælge til en eksisterende gæst, sammenlignet med blot 5-20 % for nye gæster? Loyale gæster giver bedre omsætning og er nemmere at beholde end at tiltrække nye gæster. Plus, de er mere tilbøjelige til at anbefale dit produkt til en ven. Og mund-til-mund anbefalinger er vigtige på rejsen for forretningsvækst og udvikling.

Få gode råd til at effektivisere jeres loyalitets proces.

At have et kassesystem, der har integreret med jeres loyalitetsprogram, tager din markedsføring og gæsteoplevelse til det næste niveau. Du vil kende dine gæster bedre end nogensinde før, hvilket skaber den perfekte platform for gæstefastholdelse; fasthold dine tilbagevendende gæster med personlig kommunikation. Hold øje med målinger og adfærd for at skabe den bedste oplevelse for dine gæster.

Du kan drage fordel af et allerede etableret forhold. Book et inspirationsmøde her og hør mere om hvordan OnlinePOS kan hjælpe jer eller kontakt MyLoyal, der er eksperter i Loyalitetsprogrammer. Sammen kan vi begynde din loyalitetsrejse i dag!