Servicemeddelelse: Vi oplever problemer med serveren i øjeblikket - Vores udbyder er på sagen.

7 tips til at forbedre oplevelsen i din restauration

7 tips til at forbedre oplevelsen i din restauration

Dato: 20. april 2023 | Læsetid: 5-7 min.

7 tips til at forbedre oplevelsen i din restauration

Som restauratør er en af dine opgaver at sikre, at dine gæster har den bedst mulige oplevelse, når de er på besøg hos dig. Vi kommer her med 7 tips til, hvad du kan gøre og sikre dig, at dine gæster kommer tilbage.

  1. Det første du kan gøre er at sikre dig, at det er nemt for dine gæster at reservere et bord. Jo nemmere det er at reservere et bord, jo større er chancen for at kunde gør det. Hvis det er besværligt, så er der en større risiko for, at kunden opgiver under processen. Det kan derfor være en fordel at have en nem og overskuelig bookingplatform, hvor kunden hurtigt kan vælge den dag og det tidspunkt der passer bedst. Du kan kigge nærmere under vores integrationer og se, hvilket bookingsystem, der passer bedst til dig.
  2. Udarbejd en god og gennemarbejdet menu. Det er nemlig nøglen til en succesfuld restaurantionsoplevelse. Der skal gerne være noget varieret, så der er mulighed for at imødekommen forskellige diæter, smage og eventuelle allergener. Det er også et plus, hvis du har muligheden for at bruge lokale råvarer, for det kan være med til at gøre din restauration helt unik i sin smag.
  3. Hav et øje for detaljen. Det er nemlig de små detajler, der kan gøre den helt store forskel, når dine kunder kommer ind i din restauration. Sørg for at der er rent, pænt og velholdt i din restauration samt nogle dekorationer, der passer ind i temaet. Belysningen er også en stor ting – hvilken stemning vil du gerne skabe? Du kan f.eks. skabe en hyggelig stemning med dæmpet lys eller skabe en frisk stemning med meget lys. Det er op til dig og hvad du synes der passer bedst ind.
  4. Træn dit personale, for de er en meget vigtig del af oplevelsen. Hvis dit personale er dygtige og er gode til at tage hånd om kunderne, og eventuelle problemer, der kan opstå, så er det med til at forbedre oplevelsen. De skal også kunne fortælle om maden, ingredienserne og om måden retten bliver serveret på. Træn dem i små guldkorn, der kan imponere kunden – det kan f.eks. være et fun fact om, hvor nogle af ingredienserne stammer fra og måske en lille historie om de mennesker der dyrker ingredienserne.
  5. Vær fleksibel og imødekommende. Det er en vigitg tinghvis du gerne vil opfylde dine kunders behov, for det kan ske, at en kunde har en særlig forespørgsel, der kræver at du går lidt ud over det sædvanlige. Hvis du har mulighed for at fleksibel, så giver det også dine kunder det indtryk, at de får en personlig oplevelse og at de føler sig set og hørt.
  6. Tilbyd gode drikkevarer. Det er ikke kun maden, der skal være i top, hvis du driver en restaurant – det skal drikkevarerne også. Det er derfor oplagt at servere drikkevarer båden med og uden alkohol i. Du kan bl.a. lave et vinkort, hvor de forskellige vine passer til de forskellige retter, der bliver serveret. Som et alkoholfrit alternativ kan det også være en mulighed at udarbejde en saftmenu, hvis det er passende til restaurationen. Men det er vigtigt at kunden selv har valget om, hvorvidt de ønsker at drikke alkohol eller ej. Sodavand eller mocktails kan også være en rigtig god mulighed at have.
  7. Hav en god service. Det er en af de absolut vigtigste faktorer, der spiller ind i som kunderne kommer tilbage – om de har fået en god service eller ej. Det er derfor vigtigt, at dit personale er venligt, professionelt og opmærksomme på de behov kunden måtte have. Vær hurtig til at tage kontakt til kunden og giv derefter god tid til at indlede en samtale, så kunden føler sig hørt og får en personlig oplevelse. Der kan naturligvis være travle tidspunkter, hvor der kan gå lidt længere tid, men sådan er det jo, når en kunde bestiller bord til fredag aften klokken 18:30.

Det var 7 tips til, hvordan du kan forbedre oplevelsen i din restauration, så du kan gøre dine gæsters oplevelse helt i top.

Thumb Mail

Jeg hedder Line. Jeg er content creator hos OnlinePOS. Jeg har tidligere været en del år i restaurationsbranchen, men nu sidder jeg og skaber indhold som du kan læse og måske drage nytte af.